Sunday, March 15, 2009

phone lake story


Hari ini merupakan hari yang paling dinanti-nantikan oleh saya. Ini disebabkan oleh satu aktiviti yang akan dilakukan di tasik  dan aktiviti in dinamakan aktiviti berkayak. Apabila masa untuk berkayak telah pun tiba, saya pun berasa sungguh teruja  sekali mendapat peluang yang sebegini untuk berkayak(maklumlah , ini adalah kali pertama saya berkayak). Jadi apabila telah tiba saya pula untuk memijak ke dalam kayak itu, sesuatu yang tidak terduga terjadi iaitu, apabila salah satu  daripada kaki saya berada di dalam kayak itu, saya telah membuatkan kayak itu berada di kedudukan yang begitu jauh daripada saya. Sebelum  sempat saya meletak kaki yang satu lagi itu kedalam kayak, saya sudah berada dalam keadaan yang goyah dan tidak stabil lalu pada masa itu juga saya begitu pasti yang saya akan jatuh ke dalam air dan saya pun jatuh. 
Saya amat bersukur yang air tasik itu tidak tercemar dan berbau. Saya juga amat bersyukur yang kedalaman air tasik itu tidak sampai di leher saya, jikalau tidak saya akan menjadi basah dari kepala sehingga ke kaki saya. Dengan pertolangan orang yang mengendalikan aktiviti-aktiviti di tasik itu saya dapat keluar dengan selamat . Saya amat berterima kasih . 
Saya syaki yang sesuatu yang dahsyat akan berlaku apabila orang di situ menanyakan saya soalan ini, "Adakah anda tertinggal apa-apa benda di dalam poket awak??", dan pada masa itu lah, saya meraba-rabakan poket yang berada di seluar pendek saya. Saya amat terharu apabila saya mendapati  bahawa saya terlupa membawa keluar telefon bimbit daripada seluar saya.  Keadaan ini amat membuatkan saya berase panik.  "Bagaimana dengan orang yang ingin  menghubungi saya untuk sesuatu mesyuarat, untuk pergi makan makanan tengahari, ataupun  ingin memanggil saya kerana ia merupakan satu peristiwa and keadaan yang merupakan keadaan kecemasan. SAya tidak tahulah, apa yang saya tahu adalah saya perlu kan sebuah telefon bimbit yang tidak lagi digunakan yang boleh saya pinjamkan untuk beberapa minggu yang akan datang. SAya perlu juga membawa telefon bimbit kepunyaan saya ke kedai telepon untuk dibaiki, kalau itupun boleh dilakukan.
Jadi pada masa ini, anda boleh  menghantar mesaj dengan menghantar email, ym, msn ataupun di mukabuku(facebook). Harap maaf diatas kesulitan ini.

English translation:
Today is the day that I have waited for so long. This is because of one activity which is called kayaking. When the time arrived for me to go kayaking, I was very excited to have this opportunity to go kayaking(this is my first time that I am kayaking). So when it's time for me to step into the kayak, something unexpected happen. When I put my foot into the boat I actually cause the boat to drif farther away. Even before I put my other foot into the kayak, I was in a very unstable position and at that moment I knew I will be fall into the lake and I did.
I am thankful that the water in the lake is not contaminated and smelly. I am also thankful that the depth of the lake wasn't that deep when I went in, if not I will be wet all over. With the help of the people that is in charge of the activities at the lake there, I manage to get out from the lake safely. I am really thankful.
I suspected something is wrong when one of the person ask me this question,"Did you left anything inside your pocket", it was that time that I panicked and I feel the pockets around my pants. I was overwhelm when I found out that I forgot to take out my handphone from my short pants. This make me a little bit panick. "How are those people that want to contact me for a meeting, for lunch, or they called me because it was an emergancy?
I don't know what to do actually. For now I need borrow someone's used handphone for a couple of weeks. I also need to bring my phone to a shop to be fix, if only that is possible.
So for now, you can leave a message on my email, ym, msn or even in facebook(mukabuku). Sorry for this inconveniences

4 comments:

Jia Xing said...

why Bahasa all of a sudden?

Anonymous said...

boss: you should be ready for anything, because this is a random blog anyways ...with random stuff in it

keetz said...

haha that's hilarious

Anonymous said...

keetz: Funny eh??? I thought do something different

Randomly click me

Related Posts with Thumbnails

Random followers